Thursday, November 11, 2010

Cinta si buruk rupa

Salam readers


Cinta si buruk rupa tidak pernah pudar walaupun pelbagai cabaran yang di hadipinya
DIa mencintai si cantik walaupun dia tahu agak mustahil untuk si Cantik mencintainya
Namun dia tidak pernah berputus asa untuk terus menawan cinta si cantik.
Pelbagai cara yang dilakukan untuk menawan hati si cantik tanpa jemu.Namun si cantik tidak mampu lagi ditawan
Mengapa?kusut fikiran si buruk rupa memikirkan cara untuk menawan hati si cantik tapi si buruk rupa terus menanti walaupun Si buruk rupa tahu menanti adalah satu seksaan namun hati si buruk rupa terus berbisik untuk menanti tanpa rasa jemu.

Tepat pukul 2.30 petang, Tv3 menyiarkan sebuah sinetron yang bertajuk SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA. Namun di dalam drama itu si buruk rupa berjaya menawan hati si cantik dan si cantik amat mencintai tanpa rasa jemu.Tetapi di dalam realiti sebenar si buruk rupa masih tidak mampu menawan hati dan mengharap si cantik dapat mencintai seperti mana si cantik di dalam sinetron itu mencintai si buruk rupa tanpa rasa jijik kerana si buruk rupa seperti monyet namun hati si cantik sudah terselit sebuah jiwa yang indah iaitu jiwa si buruk rupa.Biar tomahan atau kutukan dari orang sekililing namun cinta si cantik semakin utuh.(tiba-tiba terdengar lagu rupanya sudah habis).


the Times Has Come
that We Must Be Apart
the Memory Is Still In My Mind
but You Have Gone
and You Leave Me Alone
why Do You Love Me
so Sweet And Tenderly
i Do Everything
to Make You Happy
hu…uh… Uh…
but Now Everything
it's Only A Dream
a Dream That Never Comes
i Only Wait
till Trus Love Will Come


Alangkah indah jika aku seperti itu bisik hati kecil Si buruk rupa tapi sambil tersenyum sendirian, ini dunia nyata bukan dunia fantasi seperti drama sinetron itu. Si buruk rupa terus berlalu dari depan peti televisyen dan bergerak ke arah kamarnya. si buruk rupa menlabuhkan punggungnya dan terus menjatuhkan tubuhnya di atas tilam yang selesa. Fikiran si buruk rupa terus melayang dan seatiasa memikirkan tentang si cantik,hati kecil ini terus berbisik bilakah kasih akan tercipta antara aku dan dia?persoalan ini masih belum terungkai walaupun sudah lama..


Dah dua tahun berlalu rupanya, si buruk rupa masih mengejar cinta yang tak pasti daripada si cantik. tiba-tiba di mengeluh sendirian" bodohkah aku ini "bisik hati si buruk rupa. Siapakahn yang mampu menawan hati si cantik dan bagaimana cra untuk menawan hati si cinta?buntu fikiran si buruk rupa.

Telefon berbunyi


SBR: hello,awak jom kuar tgk wayang or g makan mlam?

SC:saya malas nak kuar la,lagipun saya dah kenyang

SBR: macam itu x pela,kita kuar esok je la

SC: ok

ting..telefon diletak.

Si buruk rupa berasa amat bosan lalu mengambil kunci motor dan ejin motor di start.
Dia menunggang motor dengab bergerak ke kiri dan ke kanan kerana terlalu bosan
tiba-tiba si bruk rupa terpandang seseorang di dalam sebuah kedai makan bersama seoarng lelaki sambil gelak tawa dan indahnya kemesraan antara mereka.Susuk tubuh badan gadis amat dia kenali, lalu untuk kepastian si buruk rupa terus memberhentikan motosikal dan pergi ke kedai seperti untuk membeli makanan .

alangkah terkejut si cantik apabila si buruk rupa berada di situ. Si buruk rupa berasa amat hancur hati kerana apabila melihat memang benar si cantik berada di situ. SI buruk rupa berasa amat sedih kerana si cantik menipu,tidak tertahan hati si burukk rupa lalu si buruk rupa terus..........


sila tinggalkan komen anda
cerita ini akan bersambung di masa akan datang
terima kasih kerana membaca...