Tuesday, November 30, 2010

Love story

cinta itu banyak pengertian tapi bagi aku cinta adalah kawan sejati.orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalimu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu.Setiap yang kita lakukan biarlah jujr kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup seatiasa menjadi mainan orang. Oleh itu jangan tertarik kepada seseorang kerna parasnya,sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya kerna kekayaan dapat memusnahkan.Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum,kerna hanya senyum yang dapat membuat hari-hari gelap menjadi cerah ibarat kata orang setiap bunga mawar pasti ada durinya.Dari kesusahan itu akan diperolehi kesenangan dan kebahagiaan seperti durian berduri kerana sedap isinya,kulit manggis pahit sebab manis ddi dalamnya dan bunga ros berduri kerana harum baunya dan jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi,jangan terlalu sedih,terimalah kenyatan iitu dan sekurang-kurangnyadia pernah membahagiakAN kamu tetapi apabila ada yang datang, jangan biarkan ia berlalu pergi dan jika esok kalau ia masih bertandang,jangan harap ia akan datang kembali.......

5 comments:

yott said...

biar pun cinta bagai nak rak, bak kata org..
hny DIA yg menentukan siapa jodoh kita...

hans said...

wah
mendalam maksud entry nih

P/S : Korang Kenal Blogger Aiman? Adess! Yang Suka Makan Halia Tu! Jom Usha Kejap!

apik pehe said...

uhuh..aku baca macam puisi dah..jiwang ko yer..hehe

wasabi onee-san said...

Cinta, apa itu cinta?!
Something that we can't describe with words, but we only can show it..
nice entry about love yea..

isma said...

jiwang x la sgt..hehehhehe

cinta memang pelik kan