Wednesday, December 1, 2010

Please stay!!

salam readers

kisah yang aku nak ceritakan adalah berdasarkan apa yang di ceritakan oleh kawan aku

kisah bermula

ada satu pasangan yang  sedang hangat bercinta dari sekolah sampai  si lelaki masuk universiti.

si lelaki mendapat tawaran daripada universiti untuk menlanjutkan pelajaran namun si gadis tidak bernasib baik kerana tidak dapat melanjutkan pelajaran lalu si gadis mendapat pekerjaan

si lelaki melanjutkan pelajaran dalam bidang design megenai lukis-lukis.Apabila bermula semster si lelaki amat sibuk dengan projek-projek. Si gadis selalu mesej dan menelefon si lelaki kerana rindu dengan si lelaki

namun satu hari, si lelaki telah memberitahu kepada si gadis bahawa jangan mesej dan menelefon si lelaki kerana si lelaki amat sibuk dengan projek-projek sehingga tiada masa untuk membalas mesej dan mengangkat call apabila si gadis menelefon. Lalu si gadis dengan berat hati bersetuju untuk  mengikut kehendak si lelaki.

si lelaki:hello awak,saya nak cakap sesuatu nie
si gadis:ape dia,rindu kat saya  ke?
si lelaki:rindu memang rindu tapi saya nak cakap sesuatu,pasnie kita jangan mesej dan kol tau..
si gadis:nape awak cakap macam tu?awak tak sayang saya dah ke..
si lelaki :sayang cuma sekarang nie saya bz dengan assigment dan projek untuk di siapkan,harap awak faham tau..
si gadis:kalau macam tu x pe la...


Selepas 6 bulan, si lelaki tidak berhubung dengan si gadis tiba-tiba si  lelaki merasa amat-amat pelik kerana sudah dekat 6 bulan,tiada sebarang berita daripada si gadis

lalu si lelaki menelefon si gadis ingin bertanya khabar dan melepas rindu tetapi alangkah terkejutnya si lelaki mendengar suara lain yang mengangkat handphone awek dia..Lalu si lelaki bertanya dimana agaknya si gadis kerana terlalu rindu akan si dia.Suara itu memberitahu bahawa si gadis sudah tiada di dunia ini.Dia telah kembali mengadap illahi.Alangkah terkejutnya si lelaki kerana jawapan itu yang di keluar dari suara itu.rupanya awek si lelaki itu telah terlibat dalam kemalangan selepas sehari si lelaki itu memutuskan untuk tidak berhubung melalui mesej dan panggilan kerana si lelaki itu bz...
Menyesal pun tidak berguna dah kerana si gadis telah tiada...



peringatan:kepada sesiapa sudah mempunyai pasangan..hargai la dia kerana apabila sudah tiada menyesal pun dah tiada gunanya...

jangan lah ego dengan pasangan masing-masing

10 comments:

Far8 budak baik said...

perghhhh sedih gileee..
bongok betol ar laki tu..
haish..hihi

.::: Princess MOMOY :::. said...

urm...betul2 sedih baca entry nih...
dapat selami aper 'rasa' itu

Lina_Lin said...

touching trus pas bce n3 nieh..
huuuuuuuuu :(

Innanie | Ariffin said...

hargailah apa yang kita ada sebelum kita kehilangannya!

aneesa ♥ said...

ish..kasihannya girl tu (-___-)

Anonymous said...

x tau la nak ckp ape..
just hargai la ape yg ade dgn kita sekarg ni krn ia adalah sebaik-baik kejadian..

~~kHaIrUnA UraI mUsTaFa j0Hn~~ said...

sedih nye.......(T_T)

isma said...

memang dah sedih..semua dah berlaku
so yg hidup 2..
pandai2 hargai ok...

♥LyNnDa♥ said...

bodo nyer laki tuh..
xkn la smpai xde ms...

pilotHans said...

story sedih..sob2....klo bz pun jgn larang..just say nicely that i wont be able to attend u promptly.

tp kadang2 kite mmg tak appriciate ape yg kite ade till kite kehilangannye..

peh terJiwang plak..huhu,