Friday, November 12, 2010

sajak cinta

Cinta tidak harus memiliki
tak harus berbalas, tak harus bersama
tak harus bahagia bersamanya
Aku mengerti …
walau ku mencintai ku tak memiliki
walau ku mencari takkan ku dapati
walau ingin ku raih cinta itu
walau ingin ku rasakan kebahagiaan itu
namun ditengah kelamnya malam
diantara desir angin dan kesunyian
ku sedari..semua telah berakhir…

Cinta membuatkan aku sakit
cinta membuatkan aku merana
namun cinta membahagiakan
segenap ruang hati aku
yang kelam dan sunyi
saat dirinya melangkah pergi
ku lihat raut tubuhnya semakin jauh
lantas aku sedari
semuanya telah berakhir

Cinta yang aku cari
tidak kujumpai
Cinta yang aku pinta
tidak kudapati
apa yang aku jumpai
apa yang aku dapati
hanyalah rindu yang membara
dan membakar memori kita
yang aku simpan di sudut ruang hati
sebagai ingatan bahawa dirinya
pernah aku cinta
suatu ketika dahulu
namun takdir menentukan
aku hanya mampu menyimpan bara rindu ini

Waktu terus berlalu
dari saat ke minit
dari minit ke jam 
dari jam ke hari
telah terlewat seiring dengan berlalunya masa
bayangnya telah berlalu jauh
tanpa menoleh kearahku
yang sentiasa di sini
menanti akan hadirnya dia
untuk aku menatap penuh cinta

Izinkanlah aku menyapanya
memberi salam kepadanya dan berkata...
'I Love You'...
dan semoga saat itu kau sejahtera
menerima sekuntum senyuman dariku
namun itu semua hanyalah mimpi
yang telah kuucapkan semalam

Terlalu sulit mengatakan “Aku juga cinta kamu”
Terlalu sulit mengatakan “Aku juga sayang kamu”
Terlalu sulit mengatakan “Aku juga peduli padamu”
Kerna aku lebih suka mengatakan …..
“Kamu sangat berharga untukku”

Tidak berdaya aku lagi
untuk berkawan dengan angan-angan
bertemankan bayang-bayang
namun apa yang pasti
dirimu akan tetap ku nanti
selagi fajar mengintai hari
sesungguhnya penantian ini
satu seksaan yang mengguris hati hingga luka

Alangkah indahnya seksa aku ini
andainya dia juga merindui aku
akan ku tunggu 
biarpun penantian ini
berakhir dengan kenangan
kerna mimpi bukannya selalu indah
juga tidak semanis realiti
tidak kira sepahit mana ia
akanku tetap di sini

Cinta itu adalah fikiran kita sendiri..
terserahlah pada kita untuk mengertikan cinta seperti apa...
kerna rasa cinta ini akan tetap hadir
selagi niat setia masih tersisip di sudut hati
dan aku juga
mencari cinta yang tidak lagi melukai
cinta yang tidak lagi memungkiri kata hati
sesungguhnya berat perasaan ini
andainya aku katakan dia bukan lagi milikku
kerna ku telah berjanji
hanya dia yang akan ku cintai
selagi aku masih bernafas




sajak yangg menyentuh jiwaku
khas untuk awak
walaupun awak bukan untuk saya...