Monday, December 20, 2010

Asal usul kejadian mangkok tandas

    Ada sorang negro ni telah sesat dipadang pasir sorang
    sorang, dah beberapa hari dia tak makan dan tak minum,
    dia berjalan tanpa ada bekalan, perut dan terlalu lapar,
    dahaga dah tak boleh nak cakap, tapi dia masih berharap
    dapat keluar dari padang pasir tu.
    Pada hari seterusnya, waktu panas matahari tengah terik,
    dia dah mula tak mampu nak berjalan, terlalu pelahan,
    hinggalah dia terpaksa merangkak, tiba-tiba
    semasa merangkak tu di pasir tu, macam cerita dulu dulu,
    dia terjumpa botol, macam botol kicap, siap ada penutup
    gabus lagi,
    Cepat-cepat dia cabut penutup gabus tu, untung untung ada
    air, tapi bukan air yang keluar, asap yang keluar, dan tiba
    tiba satu jin menjelma depan dia…..

    "Terima kasih tuan, kerana melepaskan saya dari botol ini,
    buatlah tiga permintaan wahai tuan"

    Apa lagi seronok la negro tu, dia pun cepat-cepat minta
    perkara yang dia nak, untung untung dapat
    "Wahai jin, aku nak tiga perkara tu, pertama, aku nak duduk
    tempat yang selalu ada air, kedua, aku nak jadik putih, ketiga,
    he he, yang ini tak taulah kalau boleh, aku nak selalu tengok
    ponggong perempuan, boleh ke?"

    "BOLEEEEEEEH, tuan bersiap sedia, saya akan penuhi sekarang
    juga"

    PLING!!!!!

    Maka terciptalah mangkuk tandas ......

    Gitu ler citer nyer
    Asal usul kejadian mangkok tandas

5 comments:

fairuzhani said...

sengal.aku pon sengal p bace. bhahahaaa

AD feez said...

hahaha.. sengal!!! wakena beb!! :D

EEan said...

Ahahahahahaha.. giler lah.. kirenye kalaU duduk atas mangkuk tandas duduk atas negro ke?? :P

azi nur said...

haha....ceh!

p/s : jum terjah n3 baru http://azisweetness.blogspot.com/2010/12/kenali-cik-azi-dalam-bulan-julai.html

Nur Misnan said...

salam... hu3... macam2 jin ada yer